Ayuntamiento de Higueras

Ruta 2, Turisme amb bici

Una altra de les rutes proposades, és, com no podia ser menys la de turisme amb bicicleta.

Eixint des de la població, prendrem la pista del barranc CAVERO, una vegada traspassem el mateix, i seguint la ruta, ascendirem si les forces ho permeten, fins a l'alt de VELARANTE, allí, és recomanable, que parem per un instant de pedalejar, per a contemplar la majestuositat de la vall del PALANCIA, una vegada prenguem aire, descendirem la pista en adreça Aquest, per a arribar a la carretera Montant Torralba, des d'aquest punt, i cap a l'esquerra, prendrem la mateixa, tan sol un quilometre, en aquest punt, trobarem i també cap a la dreta, una altra pista que, després de tres quilòmetres d'ascens, coronarem l'alt de la SERRA, de 985 metres, sense massa descans, baixarem per l'esquerra, envoltats d'un paisatge veritablement sorprenent, aspirant l'Aroma de milers d'ametlers en flor, cirerers i un altre arbres fruiters, fins a arribar a la confluència de les pistes cap a chilellas, si tenim ganes de seguir pedalejando, prendrem aquesta en direcció a la dreta, per a arribar a les frondoses hortes del mateix nom i seguint aquesta ruta, després de l'alt de les nogueras, baixarem fins a les pinedes de corcota, on ens trobarem de cara amb la carretera. Una vegada prenguem l'adreça d'aquesta cap a l'esquerra, i després de tres quilòmetres de carretera, arribarem de nou a la població, exhausts pel recorregut, podem descansar i assaborir les delícies que allí ens poden preparar.

EL RECORREGUT TOTAL ÉS DE 18 QUILOMETRES ALGUNS D'ELLS VERITABLEMENT DURS.